Leverans & Hämta i butik


Våra logistik partner: Vi har idag två olika logistik partner, den pirmära logistik partner är posten som vi använder oss av när vi skicka ut paket inom hela Sverge. Alla beställningar skickas med Posten och levereras till närmaste postombud. Den andra är vår sammarbetspartner Airmee som skickar endast ut paket och färdig uppblåsta ballonger i stockholmsområdet. Vilken leveransätt du vill ha ditt paket utskickad med väljer du själv när du checkar ut varorna i korgen. 

Leveranstid med posten: Den normal leveranstid är mellan 1-4 arbetsdagar med posten efter vi har mottagit din beställning. Beställningar som erläggs innan kl. 15.00 kommer att fraktas ut från oss samma dag. Vid avvikelser eller förseningar från den normala leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen. Självklart har du rätten att avbeställa eventuellt ändra din beställning. 

Fraktkostnad: Yippo.se vill att våra kunder det billigaste fraktkostnad därmed tillämpar vi enhetsfrakt. Detta innebär att du endast  betalar 59 kr oavsett hur mycket eller lite du köper. Handlar du för mer än 400 kr bjuder vi på fraktavgiften 

Leveranssätt av paket: Som kund kan du välja att få ditt paket levererad via Posten, alternativt hämta ditt paket utan fraktkostnad på vår butik i Stockholm. Bor du inom Stockholm kan du även välja få ditt paket hem direkt till din dörr via bud företaget Airrmee. När du väljer att hämta din beställning på butik får du ett e-postmeddelande av oss med instruktioner och vägbeskrivning, så fort din beställning är redo att bli upphämtad. 

Leveranssätt av ballonger: Har du köpt färdig uppblåsta ballonger med helium så kan du tyvärr bara hämta upp ballongerna via vår två butiker i Stockholm.  Adresserna hittar du under Besök oss. Alternativ att du väljer hem leverans med bud företaget Airmee. Priset från hemleverans med Airmee kostar från 99kr inom Stockholm. 

Hämta i butiken: Beställ på nätet och hämta din order i vår butik! Du kan välja att hämta ut din order i vår butik Om din order inte hämtas ut i vår butik inom 14 dagar annars debiterar Yippo.se 100 SEK för att täcka administrativa kostnader.  Ta med dig ditt ordernummer / legitimation och visa upp det i kassan. Du kan välja hämta det i vår butik i liljeholmen eller skanstull i Stockholm.

Du kan alltid spåra min beställning : Du kan spåra din beställning. Så fort din beställning blir skickad från vårt lager, skickar vi samtidigt ett mail till dig med paketets kollinummer. Vänligen kontrollera vart paketet befinner sig med hjälp av kollinumret på transportörens hemsida. Vi ber dig kontakta vår kundservice om det går mer än angivet antal transportdagar eller om du inte kan spåra paketet.

Försenad Leverans: Av någon anledning skulle leveranstiden bli längre än det angivna tiden eller om mot någon av artiklarna i din beställning är slut, så kommer vi att kontaktar dig genom den e-postadress du angivit vid beställningen. Därmed är det viktigt att du har ange rätt e-postadressen eller telefonnummer så vi kan nå dig vid eventuella förändringar. Om delar av beställningar saknas så skickar vi det som finns inne så att övriga varor in drabbas av förseningen. Vi skickar därefter det försenade produkter så fort det har inkommit till oss. Vi reserverar oss för förseningar som uppstår utom vår kontroll. 

 Avbeställning: Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du maila vår kundtjänst genast. Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är icke möjlig. Har beställning blivit expedierad är kunden skyldig att motta beställningen. Avbeställning av produkt som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är ej möjlig. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från vår kundservice per e-post. Om du anser att leveransen dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställs enighet med Yippos köpevillkor.När ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur pga att en felaktig adress har angivits eller av andra anledningar debiterar Yippo 300 kronor för att täcka frakt, returfrakt och övriga administrativa kostnader. 

Transportskada: Om en vara från Yippo.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Posten 020-23 22 21) senast inom 7 dagar.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.