Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan. OBS! Inget öppetköp eller bytesrätt på peruker, linser, smink, strumpbyxor, sexleksaker samt andra hygienartiklar. 

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, parfym och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, lösnummer av en tidning eller tidskrift (men du har ångerrätt om du beställt en prenumeration).

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
 Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Kläder som utsatts för parfym, smink, röklukt eller annat som lämnat märke eller lukt räknas inte som originalskick och går inte att returnera.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

  • Förpacka godset väl för att undvika skador. Skriv inte eller sätt inte en adresslapp direkt på den ursprungliga produktförpackningen/originalkartongen.
  • Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Vid byte eller retur står kunden för transportrisken och returfrakten.
  • Fäst retursedeln på emballaget och lämna paketet på Postens serviceställe och se till att få ett kvitto på inlämningen.
    Retursedeln är förbetald och debiteras dig med 49 kr när varorna kommer till oss. 
  •  Så fort vår returavdelning har godkänt din retur korrigerar vi din faktura och skickar ut en ny eller återbetalar summan till ditt kort eller det bankkonto du betalade med. 
    OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Återbetalning

Efter att din returförsändelse har mottagits och godkänts av oss återbetalas det belopp du har betalat för varan tillbaks till ditt bankkonto eller via Klarna  så snart som möjligt, alltid inom 30 dagar som längsta tillåtna tid enligt distans- och hemförsäljningslagen.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.