Vanliga frågor

På denna sida hittar du svar på de vanligaste frågorna från våra kunder. Vi har samlat dem i 4 olika kategorier för att göra det enkelt för dig att hitta. Hittar du inte svaret på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss via vår chatt eller genom att e-post till info@yippo.se.

Jag har en fråga om en specifik produkt. Vad gör jag?

Kontakta oss via chatten eller ring oss på 08 -121 472 40 så svarar vi gärna på dina frågor. Du kan även mejla oss på info@yippo.se

Finns varan i lager?

Ibland kan det hända att det blir lagerstatus fel då vi bedriver både E-handel och butik i samma system . Alla varor som går att beställa på sidan finns i lager men det kan hända att en vara är slutsåld och system har ej hunnit uppdatera sig. Skulle en produkt eller ett produktalternativ vara slutsåld och detta framgår inte på hemsida så kontaktar vi dig. Kontakta oss alltid via chatten eller ring oss på 08 -121 472 40 så svarar vi gärna på dina frågor.

När kommer varan in i lager igen?

Kontakta oss via mail info@yippo.se och berätta vilken produkt du är intresserad av så ska vi försöka att ge dig ett preliminärt leveransbesked. .

Kan man köpa presentkort hos er?

Ja, Vi säljer presentkortet i vår fysiska butik, minsta beloppet är 100kr

Ni har inte den produkten jag vill ha, kan ni ta in den i sortimentet åt mig?

Vi försöker att kontinuerligt utöka vårt sortiment, så berätta gärna vad du saknar genom att kontakta oss.  Vi lovar att göra vårt bästa för att ta in de produkter våra kunder efterfrågar.

Kan jag beställa även om jag bor utomlands?

 Nej, för tillfället levererar vi inte utomlands.

Kan jag ångra mitt köp?

Självklart! Vi på Yippo har alltid 14 dagars öppet köp på det du beställer. Du får returnera varan förutsatt att den endast är testad och i originalförpackning. Varan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i annars kan vi tyvärr inte ta den tillbaka. Vi betalar tillbaka hela summan ej inklusive frakt och du betalar själv för returportot vilket är 49kr .Behöver du skicka tillbaka något i retur till oss så är det viktigt att du kontaktar kundtjänst innan så att vi kan ge dig instruktioner för hur du ska gå till väga. 

Vilka saker kan jag ej returnera?

Vi tar EJ mot returer i skadade/trasiga produktförpackningar samt smink, linser, peruker, strumpbyxor, sexleksaker samt andra hygienartiklar återtages EJ

Kan jag hämta varorna själv?

Ja, det går bra att hämta varorna på vår butik i Stockholm. När du betalar för varorna så kan du Välj "Hämta i butik" som fraktsätt i kassan så får du automatiskt ett Mail när dina varor går att hämta samt adress till vår butik i Stockholm.

Vad kostar det att blåsa en helium ballonger?

Alla heliumballonger är olika stora därmed och behöver olika mycket helium vilket gör det svårt ge ett generellt pris för uppblåsning. Vill du veta exakt vad det kostar var vänliga kontakta oss i butiken eller mejla oss på info@yippo.se för offert. Glöm inte att skicka artikel nr eller skicka länk till produkten du vill blåsa upp.

Kan jag köpa helium ballonger på plats?

Du kan alltid köpa uppblåsta helium ballonger i vår butik men vi tar även emot större beställningar. Kommer du och köper ballonger under högtider eller helger kan det bli väntetid så kom gärna i god tid

Kan jag förhandsboka heliumballonger?

Du mejla oss på info@yippo.se med namn, och telefon nr. Därefter skriver du vilka ballonger du vill blåsa upp samt vilken tid och datum du vill hämta upp ballongerna. Efter vi har mottagit ditt mail skickar vi ut ett bekräftelse samt prisuppgifter på din offert. 

I övrigt erbjuder yippo alla sina kunder 7 dagar avgiftsfri avbokning från beställnings datumet. Avbeställningen/avbokningen måste göras skriftligen . Vid senare avbokning hålls kunden betalningsskyldig för 50% det avtalade beloppet. Vid avbokning inom 48 timmar från den bokade perioden hålls kunden betalningsskyldig för 100% av det avtalade beloppet. 

Blåser ni upp ballonger med helium som är köpt hos en annan butik?

Självklart blåser vi upp ballongeSjälvklart blåser vi upp ballonger som du har köpt i en annan butik och kostnaden variera beroende på storlek. Vi kan dock inte ta ansvar om ballongen är trasig eller läcker.r som du har köpt i en annan butik och kostnaden variera beroende på storlek. Vi kan dock inte ta ansvar om ballongen är trasig eller läcker.

Vad är skillnaden mellan latexballonger och folieballonger

Latex ballonger är gjord av naturgummi och  kan fyllas med både luft och helium. Med helium svävar ballongen i luften. För att bevara livslängden på ouppblåsta latexballonger ska de förvaras torrt, svalt och mörkt, inte i direkt solljus. OBS! En heliumfylld latexballong håller ungefär i 8-12 timmar beroende på storlek.

Folie ballonger är gjorde av Micro folie och har en själv förslutande ventil. Den fyllas med både luft och helium. Med helium svävar ballongen i luften. OBS! En helium fylld folieballong håller ungefär 2-3 dagar beroende på storleken på ballonger, ju större ballongen är ju bättre håller den. För att bevara livslängden på ouppblåsta latexballonger ska de förvaras torrt, svalt och mörkt, inte i direkt solljus. 

Vad händer om min ballong har läckt när jag har kommit hem?

Kontakta gärna oss så fort som möjligt när du märker att din helium ballong har läckt. Spara ballongen  om du kan och  skicka gärna en bild på ballongen så vi kan ersätta dig med en ny. Detta är i förutsättning att du har varit varsamt under transporteringen , vi ersätter inte ballonger som du själv har varit oförsiktig med. 

Kan ni sponsra min blogg eller mitt evenemang?

Du kan alltid försöka! Kontakta oss med lite mer information om vad du tänkt dig så återkommer vi så fort vi kan. Mejla oss på info@yippo.se

Har ni mängd rabatt?

Vill du köpa ett större antal av en produkt till ditt företag ber vi dig kontakta oss på foretag@yippo.se med artikelnummer och antal samt när du behöver ha varorna levererade så återkommer vi till dig inom kort med en offert.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.